Vilkår og betingelser
Betingelser for brug
Opdateret 16-08-2022
1.1 Hvem er vi?
Vi er Didaktiko – www.didaktiko.dk – leveret af Didaktiko ApS, som er vores firmanavn. Vores cvr.nr er: 40291040 og vores firmaadresse er Rådyret 58, 9530 Støvring, Danmark. Tlf.nr. 3110 4085.
1.2 Hvad er Didaktiko?
Didaktiko er en digital portal målrettet danske uddannelsesinstitutioner, hvor lærere kan skabe digitale forløb til deres elever. Portalen indeholder en række digitale aktiviteter som alle bygger på quiz- og evalueringskonceptet. Læreren opretter forløbet, eleverne gennemføre på deres digitale device og læreren får efterfølgende en rapport med statistik om resultaterne af forløbet.
1.3 Hvorfor bruge Didaktikos portal i skolen?
Didaktiko samler digitale aktiviteter på én portal, som nemt kan tilgås af lærere. Vi anvender UNI•Login (via STIL), således lærerne trygt og sikkert kan oprette og evaluere på forløb. Vores produkter bringer forskellige digitale aspekter ind i undervisningen og elevernes brug og håndtering heraf.
1.4 Kan alle bruge Didaktiko?
Nej, platformen er 100% forbeholdt danske uddannelsesinstitutioner, og det er kun abonnerende skoler, som har fået aktiveret en adgang , der kan logge ind og bruge Didaktiko. Man kan ikke oprette sig selv som bruger. Det kræves at man tilhører en abonnerende uddannelsesinstitution og har et UNI•Login. UNI•Login er et digitalt id for elever, forældre, og medarbejdere på institutioner. UNI•Login giver adgang til nationale tjenester og en lang række pædagogiske services.
(https://www.stil.dk/administration-og-infrastruktur/uni-login)
1.5 Databehandleraftale
Når kommuner og skoler tegner abonnement på Didaktiko indgåes en hovedaftale og databehandleraftale. Disse aftaler dokumenterer alt omkring hvordan Didaktiko håndterer/behandler kommunens/skolens data (både persondata og brugernes uploadede filer/data).
Didaktiko lever op til de regler og dokumentation der skal være i forhold til EUs opdaterede persondataforordning fra 25. maj 2018 (og som KLs databehandleraftale-skabelon bygger på). Dette sikrer at skolen/kommunen har fuld indsigt i hvilke data Didaktiko behandler og at de behandles forsvarligt og efter hensigten og formålet som angivet i hovedaftalen/instruksen).
Her nedenfor kan du downloade og læse Didaktikos hovedaftale og databehandleraftale:
> Gældende Databehandleraftale
> Hovedaftale Didaktiko kommune
> Hovedaftale Didaktiko institution
Hovedaftalen og databehandleraftalen er dokumenter som alle abonnerende institutioner skal godkende for at kunne benytte platformene. Hent ovenstående 2 aftaler – print, underskriv og returner til didaktiko@didaktiko.dk
I ovenstående kontrakter kan du finde alle vigtige informationer, men du kan også fortsætte med at læse på denne side, hvor vi har taget nogle af de centrale oplysninger fra aftalerne og uddybet dem i et mere forståeligt dansk.
Det er vigtigt for os at kunne hjælpe jer i mål med ovenstående så nemt og gnidningsfrit som muligt, så tøv ikke med at hive fat i os, hvis der skulle være spørgsmål eller andet i forbindelse med ovenstående.
Christian Bøje Abildgaard, Sikkerhedsrådgiver, direkte tlf: 3110 4085, mail direkte: christian@didaktiko.dk
1.6 Hvilke persondata bruger vi om dig og hvorfor?
Nedenstående er selvfølgelig dokumenteret i ovenstående datakontrakter som er indgået med kommunen/skolen og du kan læse den offcielle persondatapolitik på fanen til højre, men nedenfor er det hele beskrevet mere enkelt:
Vi bliver nødt til at bruge lidt personoplysninger fra vores brugere, når de benytter Didaktiko. Oplysninger bruges til at oprette en personlig profil på Didaktiko. Profilen bruges udelukkende til at holde styr på hvem der er logget ind og hvilke filer og apps der er adgang til.
Gennem UNI•Login trækker vi derfor følgende personoplysninger når brugeren logger ind på Didaktiko første gang :
UNI•Login
Institutionsnummer
Funktion (elev, lærer, pædagog mm)
Med disse data (UNI•Login, Institutionsnummer og Funktion) oprettes en personlig profil på Didaktiko, hvor brugeren beskyttet kan oprette og anvende sine digitale forløb samt egne spørgsmål og medier.
Vi bruger ovennævnte oplysninger til forskellige handlinger, fx:
– Når en bruger logger ind på Didaktiko, så tjekker Didaktiko via det unikke UNI•Login brugernavn og institutionsnummer om denne bruger faktisk tilhører en abonnerende institution og dermed har adgang eller ej.
– Når en lærer har opretter en Evaluering, og eleverne har logget ind via deres UNI•Login, så vil læreren få svar på sin portal i forhold til elevernes besvarelser. Læreren kan ikke se elevernes navne, men kun elevernes UNI•Login brugernavn.
Profiloplysningerne bruges altså udelukkende til at holde styr på hvem der er logget ind og hvilke forløb tilhører hvem.
Didaktiko indsamler og behandler på ingen måde følsomme personoplysninger som fx: cpr-nummer, køn, adresse, privat emall, tlf-nummer, helbredsforhold, seksuelle forhold osv.
Vi sælger eller videregiver IKKE personoplysninger eller opbevaret materiale på Didaktiko til tredjepart.
Persondata og brugergenereret materiale slettes automatisk 1 år efter at en bruger har forladt en abonnerende institution. Brugeren kan altid downloade og gemme sit indhold ned lokalt på sin maskine, hvis dette ønskes.
1.7 Er Didaktiko en sikker og tryg platform?
Ja, Didaktiko er en sikker og tryg platform. Didaktiko bruger på den tekniske side (servere, webservere, storage, databaseservere) gældende sikkerhedsstandarter mht kryptering, firewalls, monitorering osv. Didaktikos servere er desuden placeret inhouse i Danmark i sikrede hostingfaciliteter. (læs mere om vores hostingleverandør her)
Der er en række betryggende rammer, fx, at Didaktiko portalen drives af et 100% danskejet firma (Didaktiko ApS) som er målrettet netop danske uddannelsesinstitutioner. Dermed er der direkte kontakt og supportmuligheder via telefon, chatsystem eller mail på dansk.
Vi følger EU-bekendtgørelsen, og du kan som bruger være tryg ved, at vi overholder GPDR-bestemmelserne. Vi har alle procedurer på plads i forhold til den kommende persondataforordning.
Salgs- og leveringsbetingelser
Anvendelse
Salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”) gælder for alle aftaler om Didaktiko ApS’, CVR-nr.: 40291040, (”Virksomheden”) salg og levering af produkter, tjenesteydelser og læringsmidler.
Aftalegrundlag
Betingelserne udgør sammen med Virksomhedens tilbud og ordrebekræftelse det samlede aftalegrundlag om Virksomhedens salg og levering af produkter, tjenesteydelser og læringsmidler til kunden (”Aftalegrundlaget”). Kundens indkøbsbetingelser trykt på ordrer eller på anden måde meddelt til Virksomheden udgør ikke en del af Aftalegrundlaget
Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
Hver af parterne skal straks give medkontrahenten underretning, hvis parten ændrer status som juridisk person, tages under konkurs- eller rekonstruktionsbehandling eller frivillig likvidation
Pris og betaling
Alle priser følger af Virksomhedens gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Virksomheden bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
Vi har forskellige abonnementstyper til vores forskellige produkter.
Til SkoleQuiz universet kan følgende abonnementer købes:
Enkelt bruger, Lille skole og Stor skole..
Et Enkelt bruger-abonnement kan købes af en person og bruges af en person.
Et Lille Skole-abonnement købes af skoler med op til og med 20 lærere.
Et Stor Skole-abonnement købes af skoler med over 20 lærere.
Vores abonnementer har en abonnementsperiode på 1 år, hvorefter abonnementet fornyes automatisk.
Kunden har mulighed for at betale via betalingskort, MobilePay, EAN og faktura. Institutioner og skoler skal logge ind via Virksomhedens portal for at gennemføre køb. Lærer, som skal købe abonnement, skal logge ind med Uni-Login på Virksomhedens portal for at gennemføre køb. Privatpersoner skal oprette sig som bruger for at gennemføre køb af abonnement.
Ved betaling via faktura er kunden forpligtet til at betale senest netto 30 dage, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt
Forsinket betaling
Ved manglende betaling efter betalingsfristens udløb bliver der automatisk genereret og sendt en opkrævning med rykkergebyr.
Hvis ikke rykkergebyret betales, har Virksomheden ret til at ophæve abonnementet.
Levering
Når kunden har godkendt og afsendt ordreren, kan ordrebekræftelsen tilgås på kundens profil side. På profil siden fremgår oplysninger om ordrerens indhold, leveringsadresse m.v.
Brugerbetingelser
Kunden får adgang til sin personlige konto ved at logge ind med Uni-Login.
Ved køb af enkeltbruger-licens er det ikke tilladt at lade tredjemand benytte ens personlige konto. Virksomhedens system registrerer abnorme eller mistænkelig brugeradfærd, som derigennem sikre, at kundens personlige konto ikke benyttes af andre end kunden selv.
Ved køb af skole-licens er det kun de lærere der er tilknyttet abonnementet der har adgang til de købte produkter.
Hvis der registreres abnorme eller mistænkelig brugeradfærd, retter Virksomheden skriftlig henvendelse til kunden herom. Hvis det viser sig, at brugeradfærden er tilsigtet og i strid med Virksomhedens retningslinjer, vil kunden modtage en advarsel med påbud om at ændre adfærd på platformen.
Hvis ikke adfærden ændres efter første advarsel vil kundens kontoadgang blive reduceret til begrænset adgang, hvilket indebærer reducering i antallet af ugentlige logon-adgange.
Fortrydelsesret
Kunden har ret til 14 dages fuld returret ved køb af abonnement.
Ansvar
Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger der følger af Aftalegrundlaget.
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kundens for indirekte tab.
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henføres til force majeure. Ansvarsfriheden består så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Virksomhedens kontrol, og som Virksomheden ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlig naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.
Immaterielle rettigheder
Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med Virksomhedens levering af produkter og serviceydelser, herunder patenter, design, varemærker og ophavsrettigheder, tilhører Virksomheden.
Virksomheden er ikke ansvarlig for leverede produkter eller serviceydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, medmindre krænkelsen er forsætlig.
Virksomheden har ret til at anvende de aktiviteter og spørgsmål som bliver lavet af brugerne på portalen, således andre institutioner og brugere også kan få gavn heraf.
Fortrolighed
Kunden må ikke viderebringe eller bruge eller sætte andre i stand til at bruge virksomhedens erhvervshemmeligheder eller andre oplysninger uanset art, som ikke er offentligt tilgængelig.
Kunden må ikke på utilbørlig måde skaffe sig eller forsøge at skaffe sig kendskab til eller rådighed over Virksomhedens fortrolige oplysninger som beskrevet i pkt. 10.1.
Kunden skal omgås og opbevare oplysninger forsvarligt for at undgå, at de utilsigtet kommer til andres kundskab.
Parternes forpligtelser efter pkt. 10.1-10.3 gælder under parternes samarbejde og uden tidsbegrænsning efter samarbejdets ophør uanset årsagen til ophøret.
Behandling af personoplysninger
Der henvises til Virksomhedens privatlivspolitik.
Gældende lov og værneting
Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.
Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.
Privatlivspolitik
1. Introduktion
1.1 Denne privatlivspolitik beskriver Didaktiko ApS praksis i forbindelse med indsamling af personoplysninger i forbindelse med dine køb af produkter og tjenesteydelser og din apps både som forbruger, elev, underviser og som medarbejder hos en af vores samarbejdspartnere og kunder.
2. Dataansvarlig
2.1 Didaktiko ApS Rådyret 58, 9530 Støvring, CVR 40291040 er den dataansvarlige (heri benævnt “vi”, “os” eller “vores”). Dette betyder, at vi er ansvarlige for dine personoplysninger.
2.2 Når vi leverer hjælpemidler til undervisning og til træning i færdigheder til uddannelsesinstitutioner, er vi databehandlere og behandler dine personoplysninger på baggrund af en databehandleraftale med uddannelsesinstitutionen i overensstemmelse med gældende lovgivning.
3. Formål med og grundlag for indsamling af personoplysninger
3.1 Vi vil sikre, at dine personoplysninger alene indsamles og behandles i overensstemmelse med et eller flere af følgende formål:
(a) at formidle og/eller levere produkter, tjenesteydelser og læringsmidler, som du eller din uddannelsesinstitution har bestilt;
(b) at besvare eventuelle spørgsmål eller indsigelser du måtte have;
(c) for at underrette dig om ændringer i vores ydelser;
(d) for at sende dig direkte markedsføring, herunder for at give dig oplysninger om de produkter og tjenesteydelser, du tidligere har købt hos os, eller som du har rettet forespørgsel om, og for at du kan deltage i konkurrencer eller kampagner;
(e) for at forhindre misbrug og svindel;
(f) for at forbedre vores hjemmeside, produkter, tjenesteydelser og læringsmidler;
(g) for at opbevare personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt for at overholde bogføringsloven, forbrugeraftaleloven og andre retlige forpligtelser Didaktiko ApS måtte have.
3.2 Vores grundlag for behandling er:
(a) Behandlingen er nødvendig af hensyn til opfyldelse af en kontrakt, som du eller din uddannelsesinstitution er part i i forbindelse med formålene beskrevet i punkt 3.1 a-c;
(b) Behandlingen er baseret på det samtykke til markedsføring du giver i forbindelse med formålene beskrevet i punkt 3.1 d. Hvis grundlaget for behandlingen er samtykke: Så har du ret til at tilbagekalde dit samtykke.
(c) Behandlingen er nødvendig for, at Didaktiko ApS kan forfølge sine legitime interesser, navnlig for at forbedre brugeroplevelsen og sikkerheden i forbindelse med formålene angivet i punkt 3.1 e-f.
(d) Behandlingen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse, som påhviler Didaktiko ApS i forbindelse med formålene angivet i punkt 3.1 g.
3.3 Når vi er databehandler for din uddannelsesinstitution, behandler vi dine personoplysninger på baggrund af en databehandleraftale med uddannelsesinstitutionen i overensstemmelse med gældende lovgivning.
3.4 Vores sikre system opbevarer dine personoplysninger i
(a) op til fem (5) år fra dit køb af produktet eller tjenesteydelsen, herunder for at kunne dokumentere overholdelse af bogføringsloven og forbrugeraftaleloven.
(b) Hvis du trækker dit samtykke til markedsføring tilbage, sletter vi dine personoplysninger fra vores markedsføringslister.
3.5 Når vi er databehandler for din uddannelsesinstitution, opbevarer vi dine personoplysninger i overensstemmelse med instruksen herom i databehandleraftalen.
4. Kategorier af personoplysninger
4.1 Vi vil behandle og opbevare personhenførbare oplysninger om dig såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, økonomi- og betalingskortoplysninger, IP-adresse, oplysninger om dine personlige præferencer faglighed og læring og din adfærd, når du benytter vores produkter, tjenesteydelser og læringsmidler, eller andre personhenførbare oplysninger, som du frivilligt afgiver, når du besøger/anvender vores hjemmesider og øvrigt bruger vores tjenesteydelser og hjælpemidler til undervisning og til træning i færdigheder.
5. Dine rettigheder
5.1 Hvis du har spørgsmål vedrørende vores behandling af dine personoplysninger, kan du rette henvendelse til os via kontaktoplysningerne beskrevet i punkt 10 nedenfor.
5.2 Du kan til enhver tid få indsigt i dine personoplysninger, anmode os om at få urigtige personoplysninger berigtiget, slettet eller ændret ved at rette henvendelse til os via kontaktoplysningerne beskrevet i punkt 10 nedenfor. Du kan også anmode os om, at behandlingen begrænses, dataportabilitet eller gøre indsigelser til vores behandling af dine personoplysninger.
5.3 Når du bruger vores hjælpemidler til undervisning og til træning i færdigheder, og vi er databehandler for din uddannelsesinstitution, skal du rette henvendelse om dine rettigheder til din uddannelsesinstitution.
5.4 Når du bruger vores hjælpemidler via en privat konto, er vi databehandler for dig og dine oplysninger.
5.5 Såfremt du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan du rette henvendelse til Datatilsynet (klik her).
6. Personoplysninger – Børn
6.1 Når vi er databehandler for din uddannelsesinstitution, behandler vi personoplysninger om børn under 13 år i overensstemmelse med instruksen i databehandleraftalen med din uddannelsesinstitution.
7. Overførsel af personoplysninger
7.1 Overførsel af personoplysninger til datterselskaber, samt til professionelle rådgivere kan ske i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
7.2 Kun betroede medarbejdere, repræsentanter og leverandører med et arbejdsbetinget behov har, i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning, adgang til dine personoplysninger i det omfang det er nødvendigt for at kunne levere en ydelse til os eller handle på vegne af os.
7.3 Vi forbeholder os ret til at anvende eller videregive oplysninger i det omfang, det er nødvendigt for at overholde gældende lovgivning, foretage undersøgelser i forbindelse med klager, beskytte hjemmesidens integritet, besvare dine anmodninger eller i efterforskningsøjemed.
7.4 Overførsel af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning, herunder indgåelse af databehandleraftaler med vores databehandlere med henblik på at sikre, at personoplysninger alene bliver behandlet til de angivne formål og sikre passende sikkerhedsforanstaltninger.
7.5 Personoplysninger, vi har indsamlet fra dig, kan blive overført til lande uden for EU/EEA (“EEA”). Der er indgået aftale om overførsel på baggrund af SCC (Standard Contractual Clauses) aftale. Såfremt personoplysninger bliver overført uden for EEA, vil vi sikre, at overførslen enten sker til lande, som Kommissionen har fastslået har et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau, eller at overførslen er baseret på Kommissionens standardbestemmelser. Hvis du vil vide mere om overførsler, herunder se kopi af dokumentation for overførselsgrundlaget, kan du rette henvendelse via kontaktoplysningerne beskrevet i punkt 10 nedenfor.
8. Sikring af dine personoplysninger
8.1 Vi vil passe på dine personoplysninger ved at træffe de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at oplysningerne hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, samt mod at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning.
8.2 Vore systemer er sikret af godkendte udbydere, som kun leverer den højeste form for sikkerhed af dine og vores data.
9. Opdatering af Privatlivspolitikken
9.1 Vi forbeholder os ret til at opdatere eller ændre denne privatlivspolitik uden yderligere varsel. Du opfordres derfor til regelmæssigt at genbesøge denne hjemmeside for at sikre, at du har kendskab til indholdet. Alle opdateringer eller ændringer vil træde kraft ved offentliggørelse på hjemmesiden. Din adgang, browsing eller anden anvendelse af hjemmesiden udgør din accept af privatlivspolitikken.
10. Kontaktoplysninger
10.1 Såfremt du har spørgsmål til vores privatlivspolitik, implementeringen heraf, rigtigheden af dine personoplysninger eller anvendelsen af oplysninger indsamlet om dig, kan du rette henvendelse til via didaktiko@didaktiko.dk.
Sidst opdateret 01. april 2022.
Abonnementsbetingelser
1. Indledning
1.1 Disse abonnementsbetingelser om brug af Didaktiko (“Aftalen”) regulerer den i Tilbuddet (“Tilbuddet”) anførte kundes (“Kunden”) brug af Didaktiko’s online løsninger og produkter (“Produktet”), samt forholdet omkring de brugere (“Bruger”) der måtte anvende Produkterne. Såfremt Kunden tilkøber yderligere ydelser hos Didaktiko, omfattes sådanne automatisk af Aftalen, medmindre der aftales andet.
1.2 Det samlede aftalegrundlag udgøres af denne Aftale og Tilbuddet og/eller en eventuel ordrebekræftelse. Denne Aftale accepteres og indgås ved Kundens accept af Tilbuddet, som er sendt samtidig med denne Aftale. I tilfælde af fortolkningstvivl skal Tilbuddet, en eventuel ordrebekræftelse eller et dokument, der efter sin ordlyd træder i stedet herfor, have forrang over denne Aftale.
2. Generelt
2.1 Disse Betingelser regulerer forholdet mellem Didaktiko som sælger og Kunden som køber af abonnementer på de Produkter, der fremgår af Parternes aftale (“Abonnementsaftalen”), jf. pkt. 2.1 og 2.2.
2.2 Didaktiko tilbyder via websteden www.didaktiko.dk adgang til en række Produkter der indeholder online faglig understøttende materiale i en række af grundskolens fag, i form af evaluering, quiz mm.
2.3 Disse Betingelser gælder for Kunder, der selv eller på vegne af en eller flere institutioner – herunder for eksempel folkeskoler, efterskoler mv. – køber adgang til Produkterne, jf. pkt. 2.1, til et antal Brugere.
2.4 Ejeren og leverandøren af hjemmesiderne og produkterne er Didaktiko:
Didaktiko ApS
CVR: 40291040
Email: didaktiko@didaktiko.dk
3. Salg af abonnement til Produkterne
3.1 Salgsprocessen for produkterne foregår således, at Didaktiko fremsender et tilbud til Kunden med angivelse af bl.a.:
- www.didaktiko.dk Produkter, der er omfattet af Tilbuddet, og som Kunden gives adgang til (“Produkterne”).
- Antal brugere til abonnementet.
- Pris og betalingsfrist.
- Abonnementsperiode.
- Link til eller vedhæftning af disse betingelser.
3.2 Ved Kundens accept af Tilbuddet er der indgået en juridisk bindende aftale mellem Didaktiko og Kunden på de i Tilbuddet og disse betingelser anførte vilkår (“Abonnementsaftalen”) vedrørende Produkterne.
4. Brugeroprettelse
4.1 Didaktiko sørger for, at Kunden har adgang til sine oplysning via Unilogin (STIL).
4.2 Kunder der handler på vegne af flere brugere vil få adgang til oplysninger om egen institution samt medarbejdere heri via Unilogin (STIL).
4.3 Kunden skal, inden tegnelse af abonnementet, tage stilling til, om Abonnementsaftalen skal gælde Kunden og kun Kunden, eller om købet foretages på vegne af en institution hvor flere har adgang til Produkterne.
4.4 Kunden skal, ved oprettelse, afgive en række grundlæggende oplysninger såsom betalingsoplysninger, navn, mail og telefonnummer. Disse oplysninger vil ikke blive anvendt i forbindelse med markedsføring.
4.5 Kunden skal, ved oprettelse af abonnement, og dermed gennemførelse af købet, acceptere de af Didaktiko anførte vilkår.
4.6 Hvis kunden er en selvejet institution, skal der kun angives kontaktoplysninger til institutionem.
4.7 Hvis kunden er en kommune, vil oprettelsen ske mellem kommunen og Didaktiko, hvorfor der ikke skal angives personoplysninger i systemet foruden kontaktoplysninger til kontaktpersonen hos kommunen.
5. Abonnementsperiode, betaling og prøveperiode
5.1 Abonnementet træder i kraft ved Abonnementsperiodens begyndelse
5.2 Abonnementet kan opsiges men refunderes ikke (foruden opsigelse inden for 14 dage fra oprettelse).
5.3 Didaktiko fakturerer abonnenten årligt forud i den aftalte abonnementsperiode. Prisen for Produkterne reguleres en gang om året i henhold til den til enhver tid gældende inflationsrate, dog med minimum 2%.
5.4 Ophører Abonnementsaftalen før tid på grund af Kundens forhold, herunder fx som følge af lukning af en eller flere institutioner, kommunale omstruktureringer eller Kundens misligholdelse, forfalder betalingen for den samlede resterende del af Abonnementsperioden ved Abonnementsaftalens ophør.
5.5 Ved forsinket betaling er Didaktiko berettiget til at ophæve Abonnementsaftalen, jf. punkt 14 nedenfor. Didaktiko er ligeledes berettiget til at opkræve rykkergebyrer på 100 kr. pr. rykker samt renter i henhold til dansk rets almindelige regler.
5.5 Et skoleabonnement giver adgang for det antal lærere som er anført i beskrivelsen af det pågældende Produkt der bliver købt adgang til. Hvis en institution med 23 lærere køber adgang, gives der adgang til 23 brugere på portalen.
6. Uopsigelighed og fornyelse af abonnement
6.1 Abonnementsaftalen forlænges automatisk et år efter oprettelse, og hvert år indtil aftalen opsiges.
6.2 Kunden kan til enhver tid ændre Produkt. Kunden vil blive faktureret eventuel difference ved ændring til et dyrere abonnement. Hvis Kunden ændre abonnement til et billigere abonnement vil differencen ikke blive refunderet, men næste abonnement periodes betaling vil blive reguleret til prisen af det valgte abonnement.
6.3 Såfremt Kunden med skoleabonnement ønsker øge eller reducere antallet af brugere, skal dette ske gennem systemet, og vil medføre en regulering af prisen for Produkterne.
6.4 Didaktiko kan til enhver tid opsige en abonnementsaftale jf. punkt 14 nedenfor.
7. Brugsret
7.1 Kunden opnår gennem abonnementsaftalen en uoverdragelig, ikke-eksklusiv brugsret til de i Tilbuddet angivne Produkter. Tjenesteydelserne er kun til brug for det i Produkterne angivne brugerantal. Hverken Kunden eller Brugerne er berettigede til at videregive denne ret til tredjemand. Således må videregivelse af brugernavn, kodeord eller spillekoder til tredjemand ikke finde sted. Brugerne er generelt forpligtede til at opbevare deres respektive brugernavne og kodeord på en sådan måde, at de ikke er tilgængelige for andre end dem selv. Kunden bærer det fulde ansvar for, at brugernavn, password og spillekoder ikke kommer tredjemand til kendskab. I tilfælde af mistanke om, at uberettigede personer anvender andres brugernavn, kodeord og spillekoder eller utilsigtet adgang i form af fx keylogning, virus, spyware skal abonnenten omgående meddele Didaktiko herom.
7.2 Kunden og Brugerne har alene tilladelse til at videregive spillekoder, såfremt disse videregives som led i en aktivitet der er afholdt eller planlagt af abonnenten eller brugeren.
7.3 Brugsretten beskrevet i dette punkt 6 omfatter hverken videredistribution af indholdet på hjemmesiderne herunder videregivelse af adgang til tredjemand, offentlig visning eller erhvervsmæssig udnyttelse af hjemmesiderne. Enhver overtrædelse af dette punkt 6 anses som væsentlig misligholdelse af abonnementsaftalen, jf. punkt 14.1 nedenfor.
7.4 Kunden er ansvarlig for brugernes overholdelse af dette punkt 6.
8. Vedligeholdelse og ændringer
8.1 Didaktiko har ret til løbende og uden forudgående varsel at ændre på indhold og funktionaliteter på hjemmesiderne og Produkterne. Didaktiko vedligeholder og udvikler løbende indholdet og funktionaliteter på hjemmesiderne i det omfang og tempo, som Didaktiko finder nødvendigt.
9. Tekniske krav
9.1 For at kunne benytte hjemmesiderne og Produkterne, kræves der adgang til internettet med en internetforbindelse, der har en båndbredde på minimum 1 MB (downstreamkapacitet). Ved tvivl om hastigheden på en konkret internetforbindelse, kan man eksempelvis anvende TDC hastighedstest: http://hastighedstest.tdc.dk/ eller http://Speedtest.net/
9.2 Herudover anbefaler Didaktiko de browsere og styresystemer der kan ses på https://didaktiko.dk/support/
9.3 Didaktiko kan ikke garantere, at man kan anvende hjemmesiderne eller Produkterne, hvis den anvendte computer eller internetforbindelse ikke lever op til ovenstående tekniske minimumsanbefalinger. Didaktiko er generelt ikke ansvarlig for manglende adgang og manglende anvendelse af funktionalitet(er), som måtte opstå som følge af tekniske fejl, problemer med opkobling til internettet, behandling af data i forbindelse med betaling eller tab påført på anden måde, ligesom Didaktiko fraskriver sig ethvert ansvar for manglende funktionalitet forårsaget af, at Kunden og/eller Brugerne ikke har fulgt ovenstående tekniske minimumsanbefalinger/råd, eller de råd som fremgår i hjælpeboksene på hjemmesiderne.
10. Oppetid og ret til forlænget abonnementsperiode
10.1 Didaktiko tilstræber så vidt muligt, at hjemmesiderne er tilgængelige hele året døgnet rundt. Der kan dog forekomme driftsforstyrrelser på grund af tekniske forhold hos Didaktiko eller dets underleverandører. Hvis hjemmesiderne er utilgængelige i en sammenhængende periode på minimum 24 timer, som følge af forhold, som Didaktiko er ansvarlig for, er Kunden berettiget til en forlængelse af Abonnementsperioden svarende til sådanne sammenhængende perioder på hver over 24 timer, som hjemmesiden har været utilgængelig i. Dette gælder dog ikke ved varslet utilgængelighed, der skyldes vedligeholdelse eller andre former for planlagte opdateringer. Didaktiko vil varsle sådanne vedligeholdelses/opdateringstiltag med minimum 7 arbejdsdage på hjemmesiderne under nyheder på portalen og på www.didaktiko.dk.
10.2 Didaktiko har til enhver tid ret til at afhjælpe en mangel ved forlængelse af Abonnementsperioden i en relevant, rimelig periode frem for tilbagebetaling af abonnementsgebyret.
10.3 I ingen af nedenstående situationer har Kunden ret til nogen former for kompensation eller forlængelse af Abonnementsperioden:
10.4 Didaktiko er til enhver tid berettiget til at uddele gæstepasswords til hjemmesiderne samt lade dele af hjemmesiderne være åbne for offentligheden, således, at det er muligt at danne sig et indtryk af hjemmesiderne.
10.5 Didaktiko er til enhver tid berettiget til – fx i forbindelse med markedsføringskampagner – at åbne for hele eller dele af hjemmesiderne til begrænsede brugergrupper eller offentligheden.
10.6 Didaktiko er til enhver tid berettiget til at ændre længden på prøveperioder for nye abonnenter, at ændre andres abonnementsvilkår, samt at ændre i det indhold nye abonnenter har adgang til.
11. Kundeservice
11.1 Didaktiko tilbyder online support via vores supportmodul (det gule ikon på hjemmesiden og portalen). Her tilstræber vi at svarer inden for få minutter. Kunden kan også sende Didaktiko en mail på didaktiko@didaktiko.dk. Didaktiko tilstræber at besvare denne indenfor 5 arbejdsdage.
12. Persondatapolitik og behandling af personlige oplysninger
12.1 Der henvises til Didaktikos privatlivspolitik.
13. Immaterielle rettigheder
13.1 Didaktiko er indehaver af samtlige immaterielle rettigheder til alt materiale herunder alt fagligt materiale, der er tilgængeligt på hjemmesiden, portalen samt via de apps Didaktiko udbyder.
13.2 Didaktikos logo samt andre kendetegn ved Didaktikos hjemmesider må kun anvendes efter forudgående skriftlig tilladelse fra Didaktiko. Hel eller delvis henvisning til eller gengivelse af materiale, som Didaktiko har immaterielle rettigheder til må kun finde sted efter forudgående skriftlig tilladelse fra Didaktiko.
13.3 Kunden accepterer, at alle rettigheder til indhold, spørgsmål, illustrationer og andet, som Kunden eller Brugerne selv måtte udarbejde og eventuelt gøre tilgængeligt på portalen, overgår til Didaktiko uden nogen form for kompensation.
13.4 Der er ingen begrænsning på print og kopiering af spilleplader og QR Quiz-skilte som er udarbejdet af Didaktiko.
14. Nyhedsbrev, mailingliste samt generel kommunikation fra Didaktiko
14.1 Didaktiko tilstræber at informere og kommunikere via din portal, men ved behov for kontakt af akut eller personlig karakter, forbeholder vi os retten til at kontakte Kunden pr. mail eller via telefon.
13.2 Generelle nyheder, planlagt vedligeholdelse, informationer og andet vil blive sendt ud via portalen samt på www.didaktiko.dk og virksomhedens profiler på de sociale medier.
15. Misligholdelse
14.1 Ved enhver misligholdelse af disse Betingelser har Didaktiko ret til at lukke for adgangen til portalen indtil misligholdelsen ophører. Hvis der er tale om væsentlig misligholdelse, er Didaktiko herudover berettiget til at hæve Abonnementsaftalen. Foranstående medfører ikke, at Kundens betalingsforpligtelse overfor Didaktiko bortfalder, og Kunden har i de anførte tilfælde ikke ret til tilbagebetaling af allerede betalte betalinger.
14.3 Didaktiko er ud over punkt 14.1 berettiget til erstatning efter dansk rets almindelige regler i tilfælde af Kundens misligholdelse.
16. Erstatning, ansvarsfraskrivelse og skadesløsholdelse
15.1 Didaktiko er i intet tilfælde ansvarlig for følgeskader, direkte eller indirekte tab.
Didaktiko kan ikke drages til ansvar for forgæves afholdte udgifter eller forgæves forbrugt tid, tabt avance, produktionstab, tab som følge af, at hjemmesiderne eller Produkterne ikke kan benyttes som forudsat, eller tab som følge af, at en aftale med tredjemand falder bort eller misligholdes ved Kundens brug eller manglende brug af hjemmesiderne eller Produkterne.
15.2 Kunden er i enhver henseende forpligtet til at holde Didaktiko skadesløs for ethvert krav, som en tredjemand måtte rette mod Didaktiko eller dennes ejere som følge af Kundens brud på ophavsretslovens bestemmelser eller bestemmelserne i disse Betingelser.
15.3 Didaktikos erstatningsansvar begrænser sig i enhver henseende til 50 % af det af Kunden betalte abonnementsgebyr i det Skoleår, hvori skaden/tabet måtte indtræde.
17. Force majeure
17.1 Didaktiko er ikke forpligtet til at holde hjemmesiderne eller Produkterne tilgængelige for Kunden eller Brugerne eller foretage forlængelse af Abonnementsperioden, hvis Didaktiko er forhindret heri på grund af forhold uden for Didaktikos kontrol herunder, men ikke begrænset til manglende eller mangelfuld levering fra underleverandører, virusangreb, naturkatastrofer, lynnedslag, oversvømmelser, ildebrand, krig, strejke og lockout herunder også strejke blandt og lockout af Didaktikos egne medarbejdere.
18. Reklamation
18.1 Ethvert krav, herunder for forsinkelse, mangler og manglende tilgængelighed af hjemmesiderne og Produkterne, som kan rejses mod Didaktiko, bortfalder, hvis ikke Kunden foretager skriftlig reklamation over for Didaktiko straks efter, at forholdet blev eller burde være blevet Kunden bekendt.
19. Lov og værneting
19.1 Enhver tvist, der udspringer af Abonnementsaftalen og/eller disse Betingelser – herunder tvister om Abonnementsaftalens eksistens, er underlagt dansk ret med undtagelse af danske lovvalgs- og værnetingsregler.
19.2 Tvister nævnt under punkt 18.1 skal afgøres ved Aalborg Byret i første instans.
Abonnementsaftalen indgås med virksomheden: